Zkušenost ukázala, že k úspěšnému letu balónem kolem světa je zapotřebí přetlakové gondoly.
Meteorologické podmínky při podobných projektech vyžadují lety ve velkých výškách, aby bylo možno využít jet streamů proudících ve výšce 7 000 až 12 000 metrů, a je-li to nutné, musí balón při přeletu možných bouřkových oblastí nastoupat až do 13 000 metrů. Řídnutí vzduchu v těchto výškách, extrémní chlad (-56°C) a atmosférické vlivy na organismus - to vše jsou faktory, které značně snižují šanci na úspěch letu kolem světa bez přetlakové gondoly.
Vyrovnáváním tlaku lze v gondole udržovat atmosférický tlak na přijatelné hodnotě, a to dokonce i ve velkých výškách. Přetlaková kabina, jaká byla použita u Breitling Orbiteru 3, tak může poskytnout srovnatelné pohodlí jako při cestování dopravním letadlem.
Systém na udržování atmosférického tlaku použitý u Breitling Orbiteru 3 pracuje na stejném principu, jako systémy užívané při vesmírných letech. Jakmile je gondola hermeticky uzavřena, začne se vzduch čistit v zařízení, které pomocí lithiových filtrů zachycuje oxid uhličitý vyprodukovaný piloty. Dva filtry s aktivním uhlím navíc zachycují pachy. Obsah kyslíku je neustále sledován počítačem, vzduch je pravidelně doplňován novým kyslíkem. Pokud koncentrace CO2 stoupne nad stanovenou hodnotu, ozve se varovný zvukový signál a posádka může k nastavení užít ručního ovládání.
Teplota uvnitř gondoly je udržována minimálně na hodnotě 15°C pomocí tepelného výměníku obsahujícího silikonovou kapalinu. Ta je ohřívána hořáky, popřípadě dvěma nezávislými plameny, jsou-li hořáky právě mimo provoz.
V případě úniku vzduchu nebo při otevření okna má posádka k dispozici zásobu dusíku (N2), kterým lze v gondole atmosférický tlak obnovit. Je-li to nutné, lze takovéto opětovné natlakování provést až čtyřikrát.
Diferenciální tlak (rozdíl mezi okolním tlakem a tlakem v gondole) je udržován na hodnotě 51,7 kPa (7,5 PSI). To znamená, že tlak uvnitř gondoly se při stoupání sice snižuje, neklesá však tak rychle, jako tlak v okolí.
Na grafu si lze povšimnout, že např. ve výšce 10 000 m odpovídá tlak v gondole atmosférickému tlaku přepočítanému na výšku 2 200 m.